همشهری

ساخت وبلاگ

جهان > غرب آسیا - کرانه‌باختری> فتوای یک خاخام صهیونیست مبنی بر مجاز بودن مسموم کردن آب آشامیدنی روستا‌های کرانه باختری واکنش‌ فلسطینی‌ها را در پی داشت.

براي نمونه دفتر ملي دفاع از زمين‌و مقابله با شهرك‌سازي خواستار دستگيري شلومو ملميد اين خاخام صهيونيست شد. گفتني است چند روز پيش نيز رژيم‌اشغالگر در ابتداي‌ماه مبارك رمضان آب شرب بخش‌هايي از مناطق مسكوني فلسطينيان را قطع كرد كه اين حركت نيز بازخورد خبري گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشت.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 216 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:44

دین و اندیشه > دین - کربلا>‌ ‌مسئولین عراقی به کمک مردم شهر کربلا و به یاد و احترام شهدای عراقی در جنگ با گروهک تروریستی داعش، سفره افطاری به طول ۵۰۰ متر برپا کردند که با استقبال مردم شهر واقع شد.

در اين افطاري باشكوه و معنوي روزه‌داران به احترام و به ياد شهداي كشورشان افطار كردند. يكي از روزه‌داران در اين‌باره گفت:‌ ما شيعيان بايد به هر وسيله‌اي شده اتحاد و همبستگي خود را به تكفيري‌ها و جهانيان نشان دهيم.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:44

سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
آنتون یلچین، هنرپیشه‌ای که با فیلم‌ پیشتازان فضا شهرت پیدا کرده بود در سن ۲۷ سالگی درگذشت. یلچین در شیب تند جلوی خانه‌اش زیر چرخ‌های خودروی خود رفت و جان باخت.

به گزارش پلیس لس‌آنجلس آنتون یلچین، هنرپیشه جوان روس‌تبار در مقابل خانه‌اش در محله استودیو سیتی ایستاده بود که ناگهان خودرویش شروع به حرکت کرد و او را میان نرده های کنار خیابان و صندوق پستی له کرد. علت راه افتادن خودروی او هنوز روشن نیست. جسد او را دوستانش پیدا کردند که با او قرار داشتند و زمانی که سر قرار حاضر نشد، نگران او شدند.

به گزارش خبرگزاري آلمان، جنیفر آلن، سخنگوی او از مرگ یلچین به عنوان حقیقتی دردناک یاد کرده است. او سال ۱۹۸۹ در سن ‌پترزبورگ به دنیا آمد و زمانی که هنوز بسیار خردسال بود با خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کرد. مادر و پدر او هردو ورزشکاران حرفه‌ای در رشته پاتیناژ بودند.

آنتون یلچین از کودکی وارد صحنه نمایش شد و در فیلم‌های زیادی نقش بازی کرد. او شهرت خود را مدیون بازی در فیلم "پیشتازان فضا" در سال ۲۰۰۹ در نقش پاول چخوف، یکی از افسران تیم فرماندهی سفینه بود. یلچین در سال ۲۰۱۳ در "پیشتازان فضا، به سوی تاریکی‌" و در فیلم جدید "آنسوی پیشتازان فضا" نیز بازی کرده است که در ماه ژوئیه به نمایش در خواهد آمد.
یلچین در سال ۲۰۱۱ در فیلم "دیوانه وار" و در سال ۲۰۱۵ نیز در فیلم اتاق سبز بازی کرده بود.

جان چو یکی از بازیگران پیشتازان فضا در توییتر نوشته است که ‌به آنتون یلچین نهایت عشق و علاقه را داشته و از خبر مرگ او "دیوانه" شده است. جان چو از همکار جوان خود به عنوان یک هنرمند واقعی یاد کرده است: «یلچین کنجکاو، زیبا و شجاع و یک دوست عالی و پسری فوق العاده بود.»

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 216 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:44

معاون علمی رییس‌جمهور اعلام کرد:

آغاز اجرای قانون معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور از آغاز معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان از تیر ماه ۱۳۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در سومین مراسم رونمایی از محصولات دانش‌بنیان، با تاکید بر اینکه وجود ذخایر نفت و گاز موجب شده که بزرگترین ظلم به ایران وارد شود، افزود: ما زمانی ابن‌سیناها و فارابی‌ها را داشتیم که در آن زمان زیست‌بوم آنها موجود بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در زیست‌بوم‌های کشورهایی همچون عربستان دانشمند استخراج نمی‌شود، اظهار کرد: کارآفرینی هیچ گاه با پول مفت تولید نمی‌شود، بلکه حاصل تلاش و کوشش مردمان یک کشور است.

ستاری، خرید محصولات خارجی را به معنای از دست دادن یک شغل در کشور دانست و ادامه داد: در این مدت دو سال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی کردیم که بفهمانیم آینده کشور نیروهای انسانی آن است نه نفت و گاز.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به برخی از نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه هفته جاری در معاونت علمی با حضور 36 شرکت فعال در بخش‌های اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان جلسه‌ای در زمینه فعالیت‌های گمرکی برگزار خواهیم کرد.

ستاری در عین حال با تاکید بر اینکه حل تمام مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق معاونت علمی میسر نخواهد شد، رفع چالش‌های این شرکت‌ها را در گرو همکاری تمام دستگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در دو سال گذشته تعریف دقیقی از دانش‌بنیان شدن در کشور نبود، افزود: ولی در حال حاضر از حوزه علوم انسانی تا فناوری‌های پیشرفته موضوع دانش‌بنیان شدن مطرح است، ضمن آنکه دانشگاه‌ها نیز به این مقوله توجه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به آمادگی این معاونت برای توسعه خدمات بیشتر به این شرکت‌ها اظهار کرد: در سال جاری برای اولین سال معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اعمال می‌شود، این در حالی است که دولت در شرایط بد مالی قرار دارد.

ستاری با ابراز امیدواری از اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال جاری فعالیت خود را با شتاب بیشتری دنبال کند، یادآور شد: در کنار فعالیت صندوق لازم است تا تمام موسسات مالی و بانک‌ها درگیر فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی شوند. در این مسیر نیز ما باید خام‌فروشی نفت را فراموش کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از نهایی کردن بورس خبر داد و یادآور شد: طی امسال همچنین صندوق‌های خطرپذیر که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش پژوهشی است، ایجاد می‌شود.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:29

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
همواره نگرانی‌های عمده، درباره مصرف افراطی گوشت قرمز وجود دارد و به همین دلیل توصیه شده است که گوشت قرمز، در حد اعتدال، مصرف شود.

اگرچه در سال 2015 سازمان جهانی بهداشت، گوشت قرمز را در فهرست موادی قرار داد که در ارتباط با ابتلا به سرطان هستند اما مصرف این نوع گوشت در حد اعتدال، همراه با میوه‌ها، سبزیجات و گرفتن پروتئین از منابع دیگر مانند حبوبات و آجیل نمی‌تواند آنقدرها هم ضرر داشته باشد.

با چهار نگرانی عمده بهداشتی مرتبط با مصرف بیش از حد گوشت قرمز آشنا شويد.

ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و سرطان روده بزرگ زمانی محتمل‌تر می‌شود که این گوشت‌ها به صورت فراوری شده استفاده شوند. فراورده‌هایی از قبیل بیکن، سوسیس و ... حاوی مقادیر بسیار بالای نیترات، نیتریت و سدیم هستند که به طور مستقیم با سرطان ارتباط دارند. هیچ سطح امنی برای مصرف این نوع فراورده‌ها وجود ندارد و تنها راه، مصرف نكردن آن‌ها به طور کامل است. تحقیقات ثابت کرده که خوردن 5 وعده از این نوع گوشت‌ها در طول روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 18 درصد افزایش می‌دهد. با این حال شما می‌توانید اثرات منفی مصرف گوشت قرمز را با عادات سالم شناخته شده از قبیل دریافت مقادیر زیادی میوه و سبزیجات و اضافه کردن ادویه جات و ترشی جات همراه با آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی، كاهش دهيد.

  • بیماری‌های قلبی:

چربی‌های اشباع و کلسترول موجود در گوشت قرمز بدون شک خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. سدیم و نمک موجود در این نوع گوشت‌ها بخصوص زمانی که فراوری شده باشند، عاملی برای افزایش خطر ابتلا به پرفشاری خون محسوب می‌شوند که خود عامل خطر ابتلا به بیماری قلبی است. مطالعات جدید نشان می‌‌دهد مصرف گوشت قرمز نتایج وخیم‌‌تری در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در پی دارد.

نیتریت، نیترات و سدیم موجود در گوشت قرمز فراوری شده عامل خطر ابتلا به سکته مغزی نیز محسوب مي‌شود. مصرف روزانه گوشت قرمز خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک را تا 13 درصد افزایش می‌دهد و این خطر در کسانی که هر روز گوشت قرمز فراوری شده مصرف می‌کنند، 15 درصد است. تحقیقات دیگر هشدار می‌دهند افرادی که حداقل به طور روزانه 102 گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند، 42 درصد بیشتر از افرادی که در طی روز کمتر از 25 گرم گوشت قرمز مصرف می‌‌کنند، مبتلا به بیماری‌های انسداد عروق در مغز می‌‌شوند.

  • دیابت:

محققان دانشگاه هاروارد به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه 100 گرم گوشت قرمز مصرف می‌‌کنند، 19 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار می‌‌گیرند. از این گذشته محققان مشاهده کردند که متاسفانه مصرف روزانه فقط 50 گرم از محصولات گوشتی مثل سوسیس و کالباس احتمال ابتلا به این بیماری را تا 51 درصد افزایش می‌‌دهد. خوشبختانه جایگزین کردن منابع پروتئینی سالم ‌تر بجای مصرف گوشت خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش خواهد داد.

  • گوشت بخوريد اما به اندازه متعادل

به ازای هر وعده روزانه، مصرف گوشت قرمز فراوری نشده، خطر ابتلا به مرگ 13 درصد افزایش می‌یابد. بنابراین مهم ترین نتیجه ‌ای که می‌‌توان گرفت این است: گوشت بخورید، ولی به اندازه متعادل.

در مجموع پزشکان مصرف حداکثر 80 تا 90 گرم گوشت در روز را مناسب می‌دانند. گذشته از این، برای داشتن یک رژیم متعادل، مصرف حداقل 2 بار در هفته ماهی به علاوه 5 وعده روزانه میوه و سبزیجات باید در نظر گرفته شود.

سعی کنید خوردن گوشت قرمز و فراورده‌های آن را به آخر هفته موکول کرده و بیشتر از 300 الی 400 گرم گوشت قرمز در هفته مصرف نکنید.

به جای گریل کردن و سرخ کردن گوشت قرمز سعی کنید آن را در درجه حرارت کم ولی مدت طولانی بپزید.

با مصرف مواد غذایی فیبر دار روده خود را تمییز کرده و از آثار مخرب نیتریت و نیترات در بدن بکاهید.

*وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:28

برانکو: تربیت من اجازه پاسخگویی به کی‌روش را می‌گیرد

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
سرمربی تیم پرسپولیس با بیان اینکه تیم ملی مهم‌ترین مسئله برای همه ما است گفت که تربیت وی اجازه پاسخگویی به صحبت‌های کی‌روش را از او سلب می‌کند.

به گزارش ورزش سه، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در پایان جلسه دوشنبه ( 31 خرداد) با علی اکبر طاهری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. وي گفت:

  • تیم ملی مهمترین مساله برای همه ماست

قبل از هر چیز باید این مساله را روشن کنم. تیم ملی ایران مهمترین مساله برای همه ماست. از کادرفنی که راس آن من هستم همیشه از تیم ملی حمایت کردم و خواهم کرد. خودم شخصا روی آن حساس هستم چون 5 سال هدایت آن را برعهده داشتم. وقتی از ایران رفتم دوباره اعلام کردم روزی بازخواهم گشت و به فوتبال ایران خدمت خواهم کرد.

  • بدون باشگاه خوب نمی‌شود تیم ملی خوبی داشت

اکنون در خدمت فوتبال ایران هستم و اکنون به دنبال این هستم تا بازیکنانی که در اختیار دارم برای حضور در تیم ملی آماده کنم. بدون باشگاه خوب و باکیفیت نمی‌توان تیم ملی خوبی داشت. ما در پرسپولیس تلاش‌مان این است که در سطح آسیا هم نتایج خوبی کسب کنیم. هرگز من ناکامی را به عهده کسی نيانداختم  و اگر نتیجه نگرفتم نه مدیران باشگاه و نه بازیکنان و داوران و نه فدراسیون فوتبال را متهم نکردم.

  • می‌خواهم مربی باشگاهی بمانم

من باز هم تکرار می‌کنم که آمدم که اینجا کار کنم و دانشم را در خدمت توسعه فوتبال ایران بگذارم. بنده و آقای طاهری بیانیه دادیم که قراردادم را دو سال تمدید کردم و اهداف کاملا مشخص و نشان دادم هدفم چیست و می خواهم مربی باشگاه بمانم و بازیکنان را در خدمت تیم ملی قرار دهم. اگر اکنون کسی مشکل دارد من نمی دانم چیست.

  • تریبت من اجازه جواب نمی‌دهد

بهترین داور هواداران پرسپولیس هستند و آنها حکم هستند. آنها در آخرین بازی ما نشان دادند چقدر ما را دوست دارند و چطور از عملکرد تیم راضی هستند. من از آنها ممنونم و همیشه از اینکه نتوانستیم قهرمانی را تقدیم آنها کنیم خودم را غمگین‌ترین فرد می‌دانم. امیدوارم در این فصلی که پیش رو داریم نتایج خوبی در راستای شادی آنها کسب کنیم.  من از محیطی دیگر و با تربیتی دیگر به ایران آمده‌ام و این تربیت به من اجازه نمی‌دهد واکنش دیگری در این باره نشان دهم.

  • هر روز جلسه داریم

ما هر روز جلسه داریم. در مورد اردو و بازیکنان و تعطیلات و لباس و ... . ما سعی می‌کنیم که کیفیت لیگ و باشگاه را بالا و بالاتر ببریم. ما هر روز مدیر را می‌بینیم تا همه مسائل را چک کنیم و هماهنگی مان را بالا ببریم. هنوز دوره گذار تمام نشده و موضوعات زیادی برای صحبت با آقای رئیس داریم و جلساتی ما گاهی تا نیمه شب طول می‌کشد.

  • برای کاوه جایگزین داریم

ما قطعا برای كاوه رضايي جایگزین داریم و یواش یواش برای جایگزین او هم کار خواهیم کرد.

  • اردوي اكراين مي‌رويم

درباره اردوی اوکراین هم باید بگویم که مطمئنا ما به این اردو خواهیم رفت.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:28

گزارشی از نشست رمضانه رئیس‌جمهوری با ورزشکاران؛

آماده‌باش اولین المپیک دولت روحانی در سالن اجلاس | پاسخ گودرزی به شایعه تغییر

ورزش > ورزش‌های دیگر - همشهری آنلاین:
روزشمار رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به نفس افتاده و دکتر روحانی که اولین المپیک دوره ریاست جمهوری خود را تا ۴۵ روز دیگر به نظاره می‌نشیند، سیزدهمین افطار ماه مبارک رمضان را میزبان جامعه ورزشی، قهرمانان و پهلوانان کشورمان در سالن اجلاس سران بود.

به گزارش ايرنا، این نشست رمضانه دکتر حسن روحانی بیشتر به آئین دیدار نهایی قهرمانان المپیکی و پارا المپیکی کشورمان با رئیس‌جمهوری می‌ماند. نمایندگان جامعه ورزشی که از جمله اعزام‌شوندگان به رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ریو بودند در سخنان کوتاهی فقط این اطمینان را به مردم و رئیس‌جمهور می‌دادند که نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند و سخن پایانی‌شان «یا علی» بود؛ نه پیشنهادی و نه گلایه‌ای؛ آنها پهلوان بودند.

دکتر روحانی تمام احساس امید و افتخار خود نسبت به حضور ورزشکاران کشورمان در میادین جهانی را با یادآوری بازی تاریخی ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998،به قهرمانان و ورزش‌دوستان کشور تقدیم کرد؛ این‌گونه که گفت: «آخرین دقایق، آخرین لحظات، آن گل پر افتخاری که توانست همه را از روی صندلی بلند کند. چه کسی بود که در خانه یا سالن ورزشی نشسته باشد؟ همه در حال قیام؛ قیام برای غرور؛ قیام برای امید و افتخار ...»

پیش از آنها، وزیر ورزش و جوانان به عنوان اولین سخنران، به ارائه گزارشی از وضعیت ورزش‌های همگانی و قهرمانی و فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه تأمین زیرساخت‌های ورزشی، امور بودجه‌ای فدراسیون‌ها و ... پرداخت و با یک جمله ورزشی، آرزو کرد که «تا پایان ماه مبارک رمضان، ورزشی باشیم تا سلامت نفس و جسم‌مان تامین شود».

دکتر گودرزی بر خلاف برخی شایعه‌های رسانه‌ای مبنی بر تغییر ورزش و جوانان در آینده‌ای نزدیک، اما به هنگام ارائه گزارش عملکرد 2.5 سال گذشته این وزارتخانه در حضور رئیس‌جمهوری و نمایندگان جامعه ورزشی، چشم‌انداز مدنظر خود برای بهبود اوضاع ورزش تا پایان دولت یازدهم و ادامه آن را نیز اعلام کرد.

وزیر ورزش و جوانان، در حالی که از «ورزش همگانی» به عنوان اصلی‌ترین راهبرد وزارت ورزش و جوانان نام برد، عنوان کرد که با گذشت 2.5 سال از حضور در مسئولیت وزارت، آمار 10 درصدی پرداختن مردم ایران به ورزش همگانی، به 21 درصد رسیده است و ابراز امیدواری کرد در فرصت باقیمانده از دولت یازدهم و در دولت دوازدهم، روند رو به بهبود گرایش مردم کشورمان به ورزش همگانی تداوم پیدا کند و به سطح استانداردهای بین‌المللی برسد.

وزیر ورزش و جوانان، ضمن یادآوری کسب بیش از یک هزار و 600 مدال توسط قهرمانان کشورمان در مسابقات بین‌المللی طی سال 1394، از شکسته شدن رکورد کسب سهمیه برای المپیک و پارا المپیک خبر داد و گفت: در المپیک‌های گذشته، حداکثر سهمیه‌ای که کسب کرده بودیم 51 سهمیه بود که در المپیک پیش رو تا کنون 60 سهمیه کسب شده و این میزان افزایش نیز پیدا خواهد کرد.

وی همچنین برگزاری انتخابات بیش از 40 فدراسیون در دوره دولت یازدهم را کاملا دموکراتیک و بدون دخل و تصرف دولت دانست و در حوزه زیرساخت‌های ورزشی نیز به افتتاح یک هزار پروژه از محل اعتبارات عمرانی و بهره‌گیری از حمایت‌های خیرین اشاره کرد و گفت: نیمی از اعتبار لازم برای این پروژه‌ها از طریق جلب حمایت خیرین در استان‌های مختلف تامین شده است که اگر گشایشی در وضع اعتبارات ایجاد شود 500 پروژه دیگر نیز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.

گودرزی با بیان این که «پیرو رعایت شفافیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان دولت یازدهم، سعی کرده‌ایم دستمزدها در سطوح مختلف در وزارت ورزش و جوانان شفاف باشد»، خاطرنشان کرد: بر خلاف سنوات گذشته، اعتبارات فدراسیون‌ها بر اساس تنظیم شاخص‌هایی توزیع شده است و فدراسیون‌هایی که فعالیت المپیکی داشته‌اند به طور ویژه‌تری دیده شدند.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز به عنوان نماینده فدراسیون‌های ورزشی، در آغاز سخنانش روند رو به جلوی ورزش کشور را مرهون اعتقاد قلبی به «ما می‌توانیم» و تفاهم و مشارکت دولت با جامعه ورزشی دانست و با اشاره به روزشمار 45 روزه فرا رسیدن المپیک، از رئیس‌جمهوری خواست تا حمایت ویژه‌تری از سوی دولت یازدهم برای آمادگی بهتر جهت حضور در المپیک صورت گیرد.

در حین مراسم، چهره‌های محبوب ورزش ایران از علی پروین، علی دایی و هادی ساعی و ... وارد سالن می‌شدند که مورد استقبال قرار می‌گرفتند. چهره‌ها جمع بودند اما در میان جمعیت قابل توجه ورزشکاران جوان، می‌شد سپید مویان پیش‌کسوتی را دید که همچنان مورد تمجید جوان‌ترها هستند.

سجاد مردانی، قهرمان تکواندو و نفر دوم جهان و المپیک، به عنوان دیگر سخنران این مراسم، پشت تریبون حاضر شد و از طرف تیم تکواندو و کلیه ورزشکاران حاضر در المپیک این اطمینان را به مردم ایران داد که تمام تلاش خود را برای اینکه فراتر از انتظارها ظاهر شوند، به کار می‌بندند. این قهرمان جهانی، خواستار حمایت ویژه‌تر رئیس‌جمهوری شد.

عشرت کردستانی، ملی‌پوش تیم والیبال نشسته و پرچمدار پارا المپیکی‌های کشورمان نیز در آغاز سخنانش نحوه جانباز شدن خود را گفت. او در حالی که عزم بازدید از مناطق جنگی کرده بود، پای راست خود را از دست داده و قطع عضو شده است. کردستانی بزرگترین افتخار خود به عنوان یک بانوی ایرانی مسلمان را حضور با پوشش اسلامی در میادین جهانی عنوان کرد.

به گفته دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان کرمان، ایران تا کنون موفق به کسب 89 سهمیه در 12 رشته در مسابقات پارا المپیک پیش رو شده که این میزان با افزایش 11 سهمیه‌ای نسبت به پارا المپیک گذشته روبرو شده است.

در ادامه، سارا جوانمردی قهرمان تیراندازی با بیان این که 31 سال است با دنیای معلولین و 13 سال است که با دنیای ورزش‌های پارا المپیکی آشنا هستم، نسبت به دیگر قهرمانان پارا المپیکی از سیامند رحمانی تا نعمتی و میرزایی و ... ادای احترام کرد و گفت: تنها المپیکی‌ها نیستند که حرفی برای گفتن دارند، پارا المپیکی‌ها هم می‌توانند در عین ناتوانی ظاهری‌شان، قدرت‌شان را به جهانیان ثابت کنند.

دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری در دقایق باقیمانده تا اذان مغرب، سخنان خود را به قهرمانی و پهلوانی اختصاص داد و با بیان اینکه «ما هم قهرمان و هم پهلوان» می‌خواهیم، دعای خیر خود را بدرقه کاروان ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در المپیک 2016 کرد.

رئیس‌جمهوری، پرهیز از غرور کاذب و مأیوس شدن هنگام پیروزی و شکست در صحنه ورزش را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر روزی در میادین ورزشی شکست خوردیم این شکست نباید ما را مأیوس کند و اگر پیروز شدیم نیز نباید این پیروزی باعث غرور ما شود. هر پیروزی باید پله‌ای برای صعود وحرکت بالاتر باشد.

* گزارش: نيما شايان

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:22

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
درد های عضلانی، یکی از دردهای بسیار رایج است که تقریبا هر کسی حداقل یکبار آن را تجربه می‌کند، این درد ها می‌تواند در هر نقطه از بدن احساس شود. پس ضرورت دارد، ابتدا با علل این دردها و سپس با راه‌های پیشگیری از آن، آشنا شویم.

  از آنجا که بافت‌های عضلانی در تمام قسمت‌های بدن هستند، این درد ها، می‌تواند در هر نقطه از بدن احساس شود.

کسانی که دردهای عضلانی را تجربه می‌کنند، به علت آن واقفند چون در بیشتر موارد این دردها ناشی از استرس بیش از حد و تنش حاصل از فعالیت بدنی زیاد است. بعضی از علل شایع دیگر عبارتند از:

تنش عضلانی در یک یا چند منطقه از بدن ، استفاده بیش از حد از یک عضله در طول فعالیت فیزیکی و پارگی میکروسکوپی در عضلات به علت تحمل فشار وارده ناشی از ورزش‌های سنگین.

البته تمام دردهای عضلانی ناشی از ناشی از استرس، تنش و فعالیت بدنی نیستند و برخی توضیحات پزشکی دیگر نیز برای آن وجود دارند:

عفونت‌هایی مانند آنفلوآنزا، فلج اطفال، و یا عفونت‌های باکتریایی ،اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس، درماتومیوزیت و پلی‌میوزیت ،استفاده از داروهای خاص یا مواد مخدر مانند استاتین‌ها، و بعضی از داروهای ضد فشار خون ،مشکلات تیروئید مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید هیپوکالمی یا کاهش سطح پتاسیم.

دردهای عضلانی اغلب به درمان در خانه پاسخ می‌دهند. برخی اقدامات می‌تواند منجر به از بین برندن ناراحتی‌های عضلانی و صدمات وارده به آن شود:

استراحت و کاهش فعالیت های بدنی. استفاده از استامینوفن و یا داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن. سرد کردن محل درد در 24 تا 72 ساعت اول و پس از آن استفاده از گرمای موضعی، انجام نرمش‌های کششی بعد از چند روز استراحت و سپس انجام ورزش‌هایی مانند راه‌پیمایی، شنا و دوچرخه سواری، استراحت و خواب به اندازه کافی و استفاده از روش‌های ریلاکسیشن مانند یوگا و مدیتیشن و اجتناب از وزنه زدن هنگام درد ماهیچه ای.

با این حال وقتی که شدت درد زیاد بوده و یا علت آن مشخص نباشد، درد بیش از 3 روز طول بکشد و یا علائمی از عفونت وجود داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

شما باید پزشک تان را ببینید، اگر: درد بعد از چند روز از شروع درمان، کم نمی‌شود. درد عضلانی بدون هیچ علت مشخصی سیر افزایشی دارد.  درد عضلانی بعد از گزش حشرات مانند کنه اتفاق می‌افتد. درد عضلانی همراه با قرمزی و تورم است. درد عضلانی بعد از مصرف برخی داروها شروع می‌شود. درد همراه با تب و درجه حرارت بالای بدن است.

نشانه‌هایی از درد عضلانی که نیاز به اورژانس پزشکی دارند، نیز نباید از نظر دور نگه داشته شود: کاهش حجم ادرار ،مشکلات بلع ،استفراغ یا تب،مشکل در تنفس ،سفتی در ناحیه گردن ،ضعف ماهیچه‌ها و ناتوانی در حرکت دادن منطقه آسیب دیده

  • راهکارهای پیشگیرانه

اگر درد عضلانی در شما در اثر فعالیت‌های فیزیکی ایجاد می‌شود، اقدامات زیر در کاهش خطر ابتلا به آن موثر است:

قبل از درگیر شدن در فعالیت‌های بدنی، حرکات کششی عضلات را انجام دهید و آن را بعد از تمرینات ورزشی نیز تکرار کنید.

در طول فعالیت ورزشی آب مصرف کنید و هیدراته بمانید.

جلسات تمرینی خود را با فعالیت‌های قلبی عروقی سبک آغاز کنید و به پایان ببرید. این کار خون و سیستم لنفاوی را در حال حرکت نگه می‌دارد و به رهایی از مواد زائد تولید شده به وسیله عضلات در طی تمرین کمک می‌کند. پس از تمرین، بلافاصله قسمت‌هایی از بدن را که فکر می‌کنید دردناک می‌شود، سرد کنید.

ویتامین‌ها به همراه آنتی اکسیدان‌ها را فراموش نکنید. ویتامین‌هایE و ث تاثیر رادیکال‌های آزاد را خنثی خواهند کرد.

*وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:22

جهان > غرب آسیا - همشهری آنلاین:
در حالی که جهان منتظر مرگ رهبر جانی داعش است. یک تروریست جدید برای جانشینی وی آماده می‌شود که یک شیطان واقعی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی استار، ابومحمد العدنانی، محتمل‌ترین گزینه برای رهبری بعدی داعش پس از مرگ ابوبکر البغدادی است. فردی که متعهد شده تا به کشتارها و خونریزی‌ها بدون وقفه ادامه خواهد داد.

العدنانی اولین فرمانده داعشی بود که از شبه نظامیان خود خواست در غرب دست به کشتار بزنند و ماه رمضان را به ماه حملات بدل کنند.

اکنون با انتشار گزارش‌های تایید نشده درباره مرگ البغدادی، این العدنانی است که ممکن است قدرت را در دست بگیرد.

کایل ارتون، تحلیل‌گر امنیتی درباره العدنانی می‌گوید، او عالی‌ترین مقام داعش و برجسته‌ترین آنها برای رهبری پس از البغدادی است و با حملات پی در پی علیه داعش در جبهه‌های مختلف حتی تغییر در رهبری ممکن است مورد استقبال داعشی‌ها قرار بگیرد.

اورتون توضیح می‌دهد، اگر البغدادی کشته شده باشد این بهترین سناریو برای داعش است چرا که او به این گروه فرصت آغاز جدیدی را می‌دهد.

العدنانی در سخنرانی‌های اخیر خود صراحتا نابودی داعش بدون رهبر فعلی خود را مسخره می‌کند. وی در یاداشت پیشین خود خطاب به آمریکا نوشته بود: فکر می‌کنید پیروزی با کشتن یک یا دو رهبر رخ می‌دهد؟ حقیقت این است که چنین پیروزی یک اشتباه و توهم است. آیا زمانی که ابومصعب، ابوحمزه، ابوعمر یا اسامه را کشتید، پیروز شدید؟ نه، بلکه در حقیقت پیروزی به منزله شکست رقیب است. یا شما فکر می‌کنید شکست از دست دادن یک شهر یا زمین است؟ آیا زمانی که ما شهرهای عراق را از دست دادیم و بدون هیچ شهر و سرزمینی در بیایان بودیم، شکست خودردیم؟

اورتون ادامه می‌دهد، العدنانی یک متعصب با اعتقادات سخت و افراطی است و به هیچ وجه بهتر از البغدادی نیست.

وی با اشاره به وجود رقبای مختلف برای او توضیح می‌دهد که این گروه تروریستی یک سازمان رشد کرده است و می‌تواند رقابت و چالش‌های آن را کنترل کند.

این تحلیل‌گر مسائل امنیتی با این حال خاطرنشان کرد، اکثر رهبران داعشی عراقی بوده‌اند و العدنانی به هر حال عراقی نبوده و اهل سوریه است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 190 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:22

در تیر ماه 95

فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به خدمت سربازی فراخوانده شدند

دفاع > امنیت - همشهری آنلاین:
سازمان وظیفه عمومی ناجا، تمام مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها را که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم تیر ماه ۱۳۹۵ هستند، به خدمت فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در اطلاعیه ای اعلام کرد، همه مشمولان فارغ التحصیل دوره های کاردانی، کارشناسی و بالاتر و همچنین مشمولان گروه پزشکی سراسر کشور که برگه آماده به خدمت از سازمان وظیفه عمومی ناجا به تاریخ یکم تیر ماه 1395 دریافت داشته اند برابر مفاد این اطلاعیه برای اعزام به خدمت سربازی خود اقدام کنند.

تمام مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم تیر ماه سال 95 است، موظف هستند روز سه شنبه اول تیرماه در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگه معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح اعزام تیرماه مشمولان سرباز معلم وزارت آموزش و پرورش سهمیه سال 1395 متوقف و تاریخ اعزام آنها تا آبان ماه اول آبان ماه تمدید شده است.

اعزام به آموزش مشمولان نخبه ، در تاریخ اول تیرماه انجام می پذیرد ، لذا این مشمولان می بایست ضمن هماهنگی با بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و اطمینان از اعزام به آموزش خود ،برابر برگه های معرفی نامه صادره از سازمان وظیفه عمومی به محل های تعیین شده جهت آموزش مراجعه کنند که پس از اتمام آموزش ،پروژه تحقیقاتی خود را ادامه خواهند داد.

اعزام مشمولان هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در تاریخ 15/5/95 مردادماه انجام می پذیرد ، لذا این مشمولان می بایست از مراجعه در تاریخ اول تیرماه خودداری کنند.

آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگه معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده اند یا درخواست اعزام از طریق نخبگان ، امریه دستگاه های غیرنظامی ، سرباز معلم داشته اند می توانند به نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به دریافت برگه مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود ، تمام مشمولان اوراق مربوط به اعزام به خدمت شامل (برگ آماده به خدمت ، برگ واکسیناسیون ، برگه معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه و کارت ملی ) در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:21

دفاع > دفاع مقدس - همشهری آنلاین:
وزارت دفاع در بیانیه ای تلاش های شهید چمران در تشکیل اولین وزارت دفاع دوران استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی ، پی‌ریزی پایه‌های تحول در صنعت دفاعی بومی کشور و قرار گرفتن نیروهای مسلح در ریل «بازدارندگی دفاعی» را بسیار معنادار و درس‌آموز عنوان کرد.

به گزارش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این بیانیه به مناسبت گرامیداشت 31 خرداد ماه سی و پنجمین سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران منتشر شد.

در این بیانیه آمده است:این مجاهد نستوه و سلحشور در تبعیت از ولی فقیه و رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیشتاز حضور در صحنه‌های نیاز انقلاب و نظام محسوب می‌شد؛ به گونه‌ای که تلاش‌های خستگی ناپذیر وی در کردستان و مصاف با ضد‌انقلاب و مزدوران استکبار جهانی در این خطه از میهن اسلامی و نیز همت و مدیریت جهادی در تشکیل اولین وزارت دفاع دوران استقرار نظام نوپای جمهوری اسلامی و پی‌ریزی پایه‌های تحول در صنعت دفاعی بومی کشور و قرار گرفتن نیروهای مسلح در ریل «بازدارندگی دفاعی» بسیار معنادار و درس‌آموز است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهید چمران مجاهد‌ عارف و وارسته و فرمانده لایق و دانشمند پرهیزگار ‌در تمام عصر زندگی ‌و ‌کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت.

این بیانیه افزود: ‌سی و یکم خرداد ماه یادآور نام و خاطره شهید دکتر مصطفی چمران یکی از فرماندهان مجاهد و دلاور تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس ملت ایران است که شخصیت مثال‌زدنی، بصیرت نافذ و علم و دانش توام با عرفان و عشق به خدا و خدمت صادقانه وی به مردم با گذشت 35 سال همچنان الهام‌بخش آحاد مدافعان اسلام ناب محمدی (ص) و نیروهای مسلح و به ویژه حوزه صنعت دفاعی است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت دفاع به این نکته اشاره شده است که شهید دکتر چمران به دلیل برخورداری از قابلیت‌های علمی و اخلاقی و نیز توانمندی‌های دفاعی و نظامی به مدد روح بلند آزادی‌خواهی و استکبار‌ستیزی، تجارب علمی و آموزه‌های مبارزاتی و انقلابی خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه ورزیدگی و مهارت ناشی از همراهی و کمک به رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و در دوران مقابله ملت ایران با ضد انقلاب و سپر دفاع مقدس انقلاب و نظام برابر تهاجم همه جانبه استکبار رژیم بعثی صدام، چهره‌ای ممتاز و تأثیرگذار و ماندگار به شمار می‌رفت.

در بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح شده است: این مجاهد‌ عارف و وارسته و فرمانده لایق و دانشمند پرهیزگار ‌در تمام عصر زندگی ‌و ‌کوران حوادث سخت مبارزه به ویژه با ضدانقلاب و دفاع مقدس لحظه‌ای آرام نگرفت و با نقش‌آفرینی‌های عالمانه و ماندگار و آموزنده ‌تا هنگام شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در 31 خرداد سال 60 در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت شده و به عنوان الگوی فراروی همه مجاهدان خواهد بود.

وزارت دفاع در این بیانیه آورده است، شهید چمران با ایمان اسلامی، هوش سرشار و روحیه ولایت‌پذیری، انقلابی‌گری و از همه مهم‌تر بصیرت و آگاهی به زمان خود، همواره در زمره آن دسته از چهره‌ها و شخصیت‌هایی به شمار می‌رفت که با‌ الهام از آموزه‌های انقلاب و امام راحل (ره) همواره درصدد شناسایی به موقع طرح‌ها و نقشه‌های دشمن و ظرفیت‌سازی هوشمندانه و مقتدرانه برای مقابله با آن برمی‌آمد و در این رهگذر تنها به اقتدار و مصونیت ملت و کشور و اعتلای اسلام و انقلاب عزیز اسلامی می‌اندیشید و راه و نامش برای همیشه در تاریخ جاودانه شد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: کارکنان وزارت دفاع با تعظیم به مقام شامخ یک هزار شهید صنعت دفاعی و سه وزیر شهید، چمران نامجو و فکوری و ‌دیگر شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تأکید بر اهمیت بازخوانی کارنامه آن مجاهدان بزرگ و راستین برای نسل‌های امروز مدافع انقلاب و میهن اسلامی به ویژه مجاهدان عرصه‌‌‌ «صنعت دفاعی کشور» اعلام می‌دارد که با تاسی از فرمایشات راهبردی فرمانده معظم کل قوا با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راه شهدا را ادامه و در آوردگاه‌های حساس سیاسی اقتصادی و نظامی بر بلندای افتخار خواهند ایستاد.

31 خرداد ماه سالروز شهادت و عروج خونین شهید مصطفی چمران نماینده و مشاور امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع است .او در دهلاویه استان خوزستان به شهادت رسید.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:21

اقتصاد > مسکن - همشهری آنلاین:
از ابتدا تا ۱۵ خردادماه سال جاری ۶.۴ درصد از کل معاملات مسکن شهر تهران به خانه‌های زیر ۲ میلیون تومان در هر متر مربع اختصاص داشته است.

ایسنا نوشت:  از ابتدا تا ۱۵ خردادماه سال جاری ۳۵۹ مورد واحد مسکونی کمتر از متری ۲ میلیون تومان در تهران به فروش رسیده که ۶.۴ درصد از کل معاملات محسوب می‌شود. اغلب این واحدها بدون امکانات کامل (پارکینگ، انباری، آسانسور) هستند و پراکندگی آنها در مناطق ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۱۸ بیش از سایر نقاط تهران است.

جدول زیر مظنه قیمت ارزان‌ترین خانه های شهر تهران را نشان می‌دهد:

ارزان ترین خانه های شهر تهران

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

شیوا

۴۶ متر

۳ سال

۹۰ میلیون

ابوذر

۵۸ متر

۵ سال

۹۷ میلیون

بریانک

۳۹ متر

۱۶ سال

۷۳ میلیون

یافت آباد

۴۶ متر

۱۰ سال

۶۰ میلیون

شوش

۳۹ متر

۱۰ سال

۷۶ میلیون

آهنگ

۴۴ متر

۱۷ سال

۷۳ میلیون

وحیدیه

۴۵ متر

۲۱ سال

۹۰ میلیون

اتابک

۵۳  متر

۸ سال

۱۰۰ میلیون

شمیران نو

۵۰ متر

۱۰ سال

۸۴ میلیون

زمزم

۵۰ متر

۳۵ سال

۹۰ میلیون

باغ آذری

۵۴ متر

۳ سال

۱۰۵ میلیون

تهرانپارس

۵۵ متر

۵ سال

۹۶ میلیون

مسعودیه

۵۸ متر

۱۰ سال

۱۰۴ میلیون

از سوی دیگر واحدهای مسکونی ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان در هر متر مربع با ۱۴.۷ درصد بیشترین سهم از معاملات شهر تهران در اردیبهشت ماه را به خود اختصاص دادند که لزوم توجه بساز و بفروش‌ها به واحدهای کم‌متراژ را بیش از پیش نشان می‌دهد.

هم‌چنین واحدهای دارای دامنه قیمتی ۳ تا ۳.۵ و ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان به ترتیب سهم ۱۳.۲ و ۱۲.۷ درصدی از معاملات تهران را در اردیبهشت ماه به خود اختصاص دادند. واحدهای مسکونی با ارزش ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با سهم ۱۰ درصدی بیشترین تقاضا را داشته‌اند و خانه‌های دارای ارزش ۱۰۰ تا ۱۳۰ و ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان به ترتیب با سهم ۹.۱ و ۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

از سوی دیگر حدود ۶۱ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از میانگین قیمت شهر تهران (۴ میلیون تومان) معامله شده است. واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع نیز ۵۶.۱ درصد از معاملات را به خود اختصاص دادند.

همان‌طور که ملاحظه می‌شود آمارها حاکی از آن است که با توجه به قیمت بالای مسکن تهران، بیشترین تمایل شهروندان تهرانی به سوی واحدهای کم‌متراژ با قیمت مناسب است.

بر همین اساس کارشناسان معتقدند سازندگان در طراحی ساختمان‌های مسکونی باید مساحت واحدهای مسکونی را متناسب با قدرت خرید متقاضیان و خانوارها تعیین کنند که طی سال‌های اخیر به این مساله کمتر توجه شده و بنا بر اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، اگر این مساله محقق شود از یک طرف برای خانوارها امکان تامین مسکن در استطاعت مهیا می‌شود و از طرف دیگر امکان فروش واحدهای نوساز عرضه شده توسط سازندگان تسهیل و از خالی ماندن واحدهای مسکونی نوساز و قفل شدن منابع مالی سازندگان جلوگیری می‌شود.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 19:21

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
یک گروه صهیونیست حامی شهرک سازی در کرانه باختری با هدف تضعیف اتحادیه اروپا از صهیونیست های ساکن انگلیس خواست تا در همه پرسی آتی به خروج از این اتحادیه رای دهند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه موسوم به «رگاویم» گفته است که اتحادیه اروپا با اسراییل (رژیم صهیونیستی) میانه خوبی ندارد و به همین دلیل رای دهندگان باید با ترغیب انگلیس به خروج از این نهاد، آن را تضعیف و مخالفت خود را با آن اعلام کنند.

گروه مذکور مدعی است که کمک مالی اتحادیه اروپا به فلسطینیان به دست تندروها رسیده و این اتحادیه هزینه ساخت و سازهای فلسطینیان در کرانه باختری را پرداخت کرده است.

همه پرسی مربوط به ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه 23 ژوئن مصادف با سوم تیرماه برگزار شود.

گروه صهیونیستی رگاویم همچنین از اقدام اتحادیه اروپا در برچسب گذاری تولیدات شهرک های صهیونیست نشین و آن چه پشتیبانی مالی از گروه های ضد صهیونیستی می نامد، به شدت خشمگین است.

جاش هیستن، سخنگوی رگاویم سیاست های اتحادیه اروپا در قبال اسراییل (رژیم صهیونیستی) را خصمانه و مخرب توصیف کرد.

اتحادیه اروپا مانند بیشتر جوامع بین المللی شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را غیرقانونی می داند

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:20

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب(آبفا) کشور گفت: تابستان امسال ۳۵ میلیون نفر در ۳۰۱ شهر کشور از جمله شیراز، اصفهان، بوشهر و کرمان در معرض تنش آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب افزود: سال گذشته از مجموع یک هزار و 136 شهر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب، 547 شهر با جمعیت بیش از 50 میلیون نفر با شرایط تنش آبی مواجه بودند و کمبود منابع مصرف آب در شهرها 23 درصد بود.

به گفته این مقام مسئول، تحلیل‌های کارشناسان حاکی از مواجهه 301 شهر کشور با جمعیت نزدیک به 35 میلیون نفری با تنش آبی در تابستان امسال است که شامل 78 شهر با جمعیت بیش از 100 هزار نفر از جمله شیراز، اصفهان، کرمان و بوشهر می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود نسبت منابع به مصارف آب در سال جاری با کاهش 8.6 درصدی مواجه شود.

جانباز بیان داشت: برای آبرسانی به شیراز، خط دوم انتقال آب از سد «درودزن» در دست اجرا است و تونل خط انتقال را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می‌کند و تا پایان سال 1396 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: حفر چاه‌های متعدد و تکمیل رینگ آبرسانی شهر، برای عبور از شرایط تنش آبی در این شهر و همچنین دو سایت مسکن مهر شیراز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل آبفای کشور با اشاره به شهر اصفهان و اینکه تامین آب مجتمع بزرگ فولاد مبارکه نیز با مشکل مواجه شده است، اضافه کرد: تنش آبی بیش از پنج میلیون نفر از ساکنان استان‌های اصفهان و یزد را با مشکل مواجه خواهد کرد که به همین منظور، مدیریت فشار آب، حفر چاه‌ها و تکمیل سامانه‌های هوشمند آب در دستور کار است.

وی همچنین به شرایط تنش آبی در شهر کرمان اشاره کرد که تامین آب آن از طریق آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود و گفت: طرح انتقال آب از سد «صفا» به کرمان در دست اجرا است و بخشی از لوله‌های مورد نیاز این طرح فاینانس (تامین مالی خارجی) شده و انتظار می‌رود تا پایان سال 1396 به بهره برداری برسد.

جانباز با اشاره به شهر بوشهر که پیش از این تامین آب آن از طریق خط انتقال سراسری «کوثر» و سامانه انتقال آب از جنوب فارس انجام می‌شد، افزود: اینک 10 هزار مترمکعب آب شیرین کن در بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شده و با رایزنی‌های انجام شده با نیروگاه اتمی این شهر، مقرر است ظرفیت 35 هزار مترمکعب آب شیرین کن در سایت مجتمع ساخته شود.

وی وضعیت آبی سایر کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور را نسبتا مناسب توصیف کرد و گفت: امسال و با وجود بارش‌های نسبتا مناسب در تهران، پایتخت از شرایط تنش آبی خارج شده، اما در مشهد و با ساخت سد در بالادست سد «دوستی» توسط افغان‌ها، بروز تنش آبی در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول همچنین وضعیت آبی شهر همدان را با وجود بارش‌های مناسب و آبگیری سد «اکباتان»، خوب توصیف کرد که البته کمبود فشار و یا قطعی احتمالی در برخی ایام تابستان در آن پیش‌بینی می‌شود.

پیش تر معاون آب و آبفای وزیر نیرو خاطر نشان کرده بود، مشکل اصلی در شرایط تنش آبی، مواجه شدن با کمبود آب در زمان اوج مصرف است، به طوری که در برخی مناطق حتی تا 1.5 برابر میانگین روزهای گرم سال آب مصرف می‌شود.

به گفته میدانی، پیش‌بینی می‌شود 301 شهر کشور در تابستان 95 و اوج گرما با شرایط تنش آبی رو به رو باشند که به معنای سر به سر شدن میزان تولید و مصرف آب است.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:20

سخنگوی وزارت کشور:

اصلاح طلبی یا اصولگرایی ملاک ابقای استانداران نیست

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
سخنگوی وزارت کشور درباره احتمال تغییر استانداران در سال پایانی دولت یازدهم گفت: استانداران باید به سیاست های عمومی دولت پایبند باشند و بحث اصلاح طلبی یا اصولگرایی مطرح نیست.

به گزارش مهر، حسینعلی امیری گفت: «وزارت کشور کار ارزیابی مدیران ستادی و استانی و نیز بخشداران، فرمانداران و استانداران را در دستور کار دارد و این ارزیابی ها در حوزه شاخص های عمومی و تخصصی انجام گرفته.»

وی ادامه داد: «مدیران وزارت کشور بر اساس فرم هایی که وجود دارد، با کمیت های قابل اندازه گیری و سیستم اندازه گیری شاخص های کیفی [را کسب می کنند]؛ بنابراین ارزیابی استانداران را در دستور کار داریم ولی هنوز به اتمام نرسیده.»

امیری تصریح کرد: «نمی توان قطعا اعلام کرد که آیا این شاخص ها منجر به جابجایی یا تغییر استانداران می شود یا خیر و در روزهای آینده که کار ارزیابی به اتمام می رسد در اینباره اطلاع رسانی می کنیم.»

  • استانداران باید به سیاست های عمومی دولت پابند باشند

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص نقش شاخص های سیاسی در ارزیابی ها پرسید، قدرت مدیریت، استفاده از ظرفیت های استان، مردم داری، هماهنگی های فرهنگی و اجتماعی، توسعه شهری و روستایی، مدیریت بحران، اجرای سیاست های عمومی نظام و دولت را بعنوان شاخص های مهم ارزیابی برشمرد.

امیری گفت: «کسی که بعنوان استاندار منصوب می شود باید به سیاست های عمومی دولت معتقد و پایبند باشد تا این سیاست ها را اجرایی کند؛ برای وزارت کشور بحث اصلاح طلبی یا اصولگرایی موضوعیت ندارد و بارها دکتر روحانی نیز فرموده اند که دولت تدبیر و امید فراجناحی و برای مان شاخص های بالا مهم است.»

وی افزود: «تا اینجا به تغییر استانداران نرسیده ایم و عموم استانداران امتیازات لازم را برای ابقا در پست خود کسب کرده اند و اینکه شاخص ها بر اساس مدیریت کیفی است، در طول دولت یازدهم به اثبات رسیده و در میان فرمانداران و استانداران کسانی را داریم که اصلاح طلب یا اصولگرا تعریف می شوند.»

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:20

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از خنثی سازی اقدام شیطانی تروریست های تکفیری در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا در  این اطلاعیه آمده است:

به استحضار ملت شريف ايران مي رساند

با ادعيه ي مردم روزه دار و با عنايات خداوندي، يكي از بزرگترين توطئه هاي تروريستي گروه هاي تكفيري وهابي، در روزهاي منتسب به حضرت خديجه كبري (س) كشف و خنثي شد.

در طرح جنايتكارانه ي گروهك ضد اسلامي تروريستي تكفيري، سلسله بمب گذاري هايي در نقاط متعددي در عمق كشور و مشخصاً براي مناسبت هاي پيش رو تدارك ديده شده بود كه با توكل و توسل و فداكاري هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در تهران و چند استان ديگر، اقدامات شيطاني تروريست هاي تكفيري خنثي سازي شد، تروريست ها بازداشت شدند و تعداد بمب هاي آماده ي انفجار و مقادير انبوهي مواد اوليه ي انفجاري كشف و ضبط گرديد.

با توجه به ادامه داشتن تحقيقات ميداني در داخل و خارج از كشور و استمرار بازجويي از تروريست ها، اطلاعات تكميلي به محض فراهم شدن شرايط حفاظتي، به استحضار ملت شريف ايران خواهد رسيد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) براي ادامه مسير، شديداً نيازمند ادعيه ي مردم روزه دار، بويژه در ليالي قدر هستند.

روابط عمومي وزارت اطلاعات

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:14

ورزش > توپ و تور - همشهری آنلاین:
هفته نخست لیگ جهانی والیبال در سطح یک با ۱۸ مسابقه در مدت چهار روز پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته نخست سطح یک لیگ جهانی والیبال با دیدار ایران و برزیل در روز پنجشنبه 26 خرداد ماه آغاز شد و با دیدار دو تیم روسیه و بلغارستان به پایان رسید.

در این هفته هر تیم سه دیدار برگزار کرد و تیم‌های صربستان و برزیل تنها تیم‌هایی هستند که در سه بازی خود به پیروزی دست یافتند.

نتایج کامل هفته نخست لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۶ در سطح یک به قرار زیر است:

فرانسه 3 - ایتالیا 0 (25 بر 23، 25 بر 22 و 25 بر 18)

استرالیا 0 - بلژیک 3 (27 بر 29، 18 بر 25 و 22 بر 25)

بلژیک 0 - ایتالیا 3 (15 بر 25، 23 بر 25 و 21 بر 25)

استرالیا 0 - فرانسه 3 (14 بر 25، 18 بر 25 و 21 بر 25)

فرانسه 2 - بلژیک 3 (25 بر 13، 24 بر 26، 25 بر 21، 18 بر 25 و 12 بر 15)

استرالیا 0 - ایتالیا 3 (23 بر 25، 23 بر 25 و 20 بر 25)

برزیل 3 - ایران 0 (25 بر 19، 25 بر 16 و 28 بر 26)

آمریکا 3 - آرژانتین 1 (26 بر 24، 25 بر 23، 22 بر 25 و 25 بر 22)

برزیل 3 - آرژانتین 0 (25 بر 21، 25 بر 13 و 26 بر 24)

آمریکا 3 - ایران 1 (23 بر 25، 25 بر 13، 27 بر 25 و 26 بر 24)

ایران 3 - آرژانتین 2 (25 بر 22، 25 بر 20، 21 بر 25، 13 بر 25 و 15 بر 11)

برزیل 3 - آمریکا 1 (25 بر 19، 25 بر 15، 22 بر 25 و 25 بر 22)

بلغارستان 1 - لهستان 3 (25 بر 19، 19 بر 25، 17 بر 25 و 20 بر 25)

روسیه 0 - صربستان 3 (22 بر 25، 32 بر 34 و 17 بر 25)

بلغارستان 0 - صربستان 3 (26 بر 28، 25 بر 27 و 18 بر 25)

روسیه 3 - لهستان 0 (25 بر 22، 25 بر 19 و 25 بر 22)

صربستان 3 - لهستان 0 (25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 23)

روسیه 3 - بلغارستان 1 (20 بر 25، 25 بر 18، 25 بر 17 و 25 بر 22)

هفته دوم لیگ جهانی والیبال در سطح یک با دیدار ایران و بلغارستان از روز پنجشنبه سوم تیرماه آغاز می‌شود.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:14

ورزش > ورزش‌های دیگر - همشهری آنلاین:
بوکسور وزن ۵۶ کیلوگرم کشورمان به علت آسیب‌دیدگی دست راست، ادامه رقابت‌های انتخابی المپیک را از دست داد.

احسان سپهوندی در خصوص وضعیت آسیب‌دیدگی خود به سایت رسمی فدراسیون بوکس گفت: در راند آخر بازی با لهستان دستم دچار شکستگی شد و بعد از بازی به شدت درد داشتم و از طرف مسئولین برگزاری مسابقات برای عکس‌برداری به دکتر فدراسیون بوکس آذربایجان معرفی شدم.

وی افزود: بعد از عکسبرداری و معاینات پزشکی مشخص شد که دستم باید هرچه زودتر گچ گرفته شود و بدین ترتیب ادامه رقابت‌های گزینشی المپیک را از دست دادم.

بوکسور وزن 56 کیلوگرم کشورمان ادامه داد: دوست داشتم در دیدار با بوکسور الجزایری هم روی رینگ بروم اما مسئولين برگزاری مسابقات این اجازه را به من ندادند.

بدین ترتیب نماینده وزن 56 کیلوگرم کشورمان ادامه رقابت‌های گزینشی المپیکی باکو را به دلیل مصدوميت از دست داد.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:14

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
وقتی بحث بازخوانی و تحلیل واقعه ٣٠ خرداد ٦٠ به محوریت چرایی و چگونگی خروج سازمان منافقین از دایره نظام جمهوری اسلامی پیش می‌آید، شاید جذابیت چندانی نداشته باشد، چرا‌که در این سال‌ها بسیاری از سخنان گفته شده و حرف تازه کم یافت می‌شود؛ اما وقتی نام خسرو تهرانی به میان می‌آید موضوع بحث از درجه اهمیت جدیدی برخوردار می‌شود.

روزنامه شرق نوشت: خسرو تهرانی، چهره پنهان اطلاعات، بعد از سال‌ها می‌خواهد صحبت کند. شاید به همین دلیل است که سالن کوچک انجمن اندیشه و قلم که برگزار‌کننده میزگرد بررسی موضوع سازمان منافقین و ٣٠ خرداد ٦٠ بود جای سوزن‌انداختن نداشت. تهرانی در گفت‌وگویی خود را این‌گونه معرفی کرده بود: «من خسرو قنبری‌تهرانی معروف به تهرانی هستم. در سال ١٣٣٣ در تهران متولد شدم و در خانواده‌اي نسبتا مذهبی که از نظر مالی نیز متوسط بود پرورش یافته‌ام. در مدرسه علوی تهران که خود یک پروژه تحقیقاتی است مشغول به تحصیل شدم؛ در سال ١٣٣٥ بعد از دستگیری‌های حزب توده و کودتای ٢٨ مرداد توسط مرحوم علامه کرباسچیان، مرحوم رضا روزبه و آقای علی گلزاده‌غفوری به‌اضافه بخشی از بازار، بانی شدند تا این مدرسه را تأسیس کنند. هدف تأسیس مدرسه‌ای اسلامی بود و برای اولین‌بار مدرسه‌ای اسلامی به سبک جدید افتتاح شده بود، ما هم در چنین مدرسه‌ای بزرگ شدیم.» هر‌کس که تنها یک بار به تاریخ معاصر نگاهی انداخته باشد قطعا نام خسرو قنبری‌تهرانی را در لابه‌لای این صفحات دیده است. تهرانی جزء معدود افرادی است که سابقه زندانی سیاسی در قبل و بعد از انقلاب را دارد. تهرانی را می‌توان یکی از پایه‌گذاران یک نهاد اطلاعاتی بعد از انقلاب دانست.

در واقع او یک مقام اطلاعاتی و کارشناس امنیتی ایرانی است. تهرانی مؤسس دفتر اطلاعات نخست‌وزیری (نهادی که به وزارت اطلاعات تبدیل شد) در سال ۱۳۵۹ و معاون اطلاعاتی نخست‌وزیر در دوره شهید رجایی و شهید باهنر و مشاور امنیتی رئیس‌جمهور در دوره اصلاحات بوده ‌است.

اکبر طاهری که گفته شد استاد علوم سیاسی است و حجت درخشنده که از او به‌عنوان کارشناس حوزه اطلاعات و امنیت نامبرده شد، دیگر سخنرانان این برنامه بودند. سخنران ابتدایی طاهری بود که روایتی از شکل‌گیری سازمان داشت و عضو‌گیری مجاهدین را بسیار عجیب و درعین‌حال گسترده توصیف کرد.

بسیاری از حضار اما برای دیدن خسرو تهرانی و شنیدن حرف‌هایش آمده بودند؛ مردی لاغر‌اندام با پوستی سبزه و سوخته، موهای سرش ریخته است و شباهت جالبی به بهزاد نبوی دارد؛ سابقه دوستی این دو نفر هم که زبانزد خاص و عام است. تهرانی هم به سازمان و وقایع مهم درون آن مانند تغییر ایدئولوژی سال ٥٤ اشاره کرد. بسیار سریع سخن می‌گوید به‌حدی که برخی کلمات را کامل ادا نمی‌کند. حضاری که انتظار داشتند تهرانی ناگفته‌هایی از خود و اسراری از سازمان را بر زبان براند کمی راه به خطا بردند، چراکه او آمده بود تا حرف نزند، نفس حضورش اهمیت داشت؛ شاید سال‌هاست که بسیاری از روزنامه‌نگاران منتظر فرصتی هستند تا با او به گفت‌وگو بنشینند و تنها چند جمله از اسرار مگو را بگوید؛ اما او زیر بار نرفته است. سخنانش را با نقل قول‌هایی از دوران زندان ادامه داد. دوران زندان پیش از انقلاب، چراکه تهرانی بعد از انقلاب نیز چند ماهی را در زندان گذرانده است. پس از انفجار نخست‌وزیری به‌عنوان یکی از متهمان بازداشت می‌شود.

اما چند ماه بعد بدون اثبات اتهامی آزاد می‌شود. گاهی صدایش بالا ‌می‌‍‌رفت؛ آنجا که به تغییر ایدئولوژی سازمان به سردمداری تقی شهرام اشاره کرد و گفت: «برخی معتقدند آجرهای سازمان از ابتدا کج بالا رفت و ماجرای مقاله پرچم و تقی شهرام ادامه گریز‌ناپذیر همان روند بود». تهرانی گفت در زندان پیش از انقلاب ارتباط با مسعود رجوی و اعوان و انصارش بسیار سخت بود، چراکه با منتقدان گفت‌وگو نمی‌کردند. مخالفان را آماج تهمت‌های خود می‌کردند. خسرو تهرانی چند برگه کاهی چرک‌نویس مقابلش بود و سخنانش را از روی برگه‌ها می‌خواند. وقتی می‌خواست نقل قول کند کمی بااحتیاط و آرام‌تر سخن می‌گفت. البته به تذکرات مدیر جلسه هم اهمیت نمی داد و وقتی به او گفتند وقتش به اتمام رسیده گفت هنوز بسیاری از حرف‌هایش را نزده است. پس از تذکر مدیر تندتر از قبل صحبت کرد، به‌طوری‌که برخی حرف‌هایش واضح نبود.

تهرانی ادامه داد: «آقای کاظم موسوی‌بجنوردی که اکنون هم زنده و حی و حاضر است به خود من گفت مسعود رجوی در زندان به بیژن جزنی گفته بود مارکسیست شده است و جزنی که خود مارکسیست بود، چندین‌بار از او پرسیده بود تو واقعا تغییر ایدئولوژی داده‌ای و او گفته بود بله من مارکسیستم». او معتقد است سازمان پس از انقلاب غیر از کتاب‌های تبیین جهان که از سوی شخص رجوی تهیه شد، هیچ تولید فکري خاصی نداشته است. تهرانی گفت: «سازمانی که تا پیش از انقلاب همه ارکان و فعالیتش مخفی بود، یک‌باره پس از انقلاب مجبور به فعالیت علنی شد. مسعود رجوی و موسی خیابانی سردمدار شدند و اختلاف جایگاه فاحشی بین این دو با بدنه سازمان رخ داد».

تهرانی گفت معتقد است سعادتی نفر دوم سازمان بوده و نباید اعدام می‌شد، همان‌گونه که با اعدام تقی شهرام مخالف بوده است. می‌گوید ما می‌توانستیم با حفظ این دو، اطلاعات بکری از آنان به دست بیاوریم. در زمان صحبت‌های دیگر سخنرانان مراسم، تهرانی کم‌حوصله به نظر می‌رسید و گاهی انگار غرق در افکار خود بود. بار دوم که خودش سخنراني كرد، سازمان را مرده و آنچه را اکنون در حال فعالیت است، فرقه‌ای عجیب نامید که باید آن را بررسی كرد.

او گفت: «فرقه‌ای که در آن همسر مهدی ابریشمچی از او جدا مي‌شود و با مسعود رجوی ازدواج می‌کند و ابریشمچی در کنار این می‌ایستد و برای عروس و داماد کف می‌زند! این‌چنین شست‌وشوی مغزی عجیب است». نوبت به پرسش و پاسخ که می‌رسد اوضاع کمی دگرگون می‌شود؛ رضا گلپور که در جلسه حاضر بود تهرانی را مخاطب قرار می‌دهد تا از او اطلاعاتی درباره روابط برخی افراد بگیرد. گلپور، نویسنده کتاب «شنود اشباح» است؛ انتشار این کتاب با واکنش‌های شدیدی روبه‌رو شد و گلپور به خاطر چاپ آن چندین ماه بازداشت شد و سرانجام به‌دلیل اتهامات امنیتی و تبلیغ علیه نظام، به جزای نقدی محکوم شد.

عمده این کتاب علیه اصلاح‌طلبان است و اتهامات سنگینی از جمله جاسوسی را متوجه آنان کرده بود. او گلپور، تهرانی را خطاب قرار داد و سؤال کرد: «فردی به نام تقی محمدی و اکبر حجازی‌فرد و جواد غدیری که نقش‌هایی در برخی عملیات‌هاي تروریستی اوایل انقلاب هم داشته‌اند چه رابطه و نسبتی با شما دارند؟» در این هنگام مجری برنامه اعلام کرد سؤال ارتباطی با موضوع ٣٠ خرداد ٦٠ ندارد. البته افراد دیگری که ظاهرا از همفکران گلپور بودند هم اعتراض کردند و سؤالات مشابهی را مطرح کردند که تهرانی در پاسخ می‌گفت نمی‌دانم و اطلاعی ندارم. از این‌گونه حواشی‌ در پایان برنامه بسیار بود. تهرانی آمده بود تا حرف جدیدی نزند؛ اما همین که پس از سال‌ها در مقطع کنونی که صحبت‌ها و شایعاتی درباره مسعود کشمیری و برخی عوامل بمب‌گذاری نخست‌وزیری و حزب شنیده می‌شود، جالب به نظر می‌رسد. باید صبوری کرد و دید تهرانی باز هم صحبت می‌کند؟

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 241 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:06

ورزش > ورزش‌های دیگر - همشهری آنلاین:
نمایندگان کشورمان با کسب سه نشان و یک سهمیه پارالمپیک به کار خود در مسابقات انتخابی تیر و کمان در جمهوری چک پایان دادند.

در آخرین روز از رقابت‌های تورنمنت انتخابی تیر و کمان پارالمپیک، بانوی کماندار تیم ملی به نشان طلای رقابت‌های انفرادی کامپوند دست یافت.

سميه عباسپور در رقابت نهایی کامپوند انفرادی بانوان برای تصاحب نشان طلا به مصاف حریفی از اوکراین رفت و توانست با اقتدار به عنوان قهرمانی و نشان طلا دست یابد.

وی پیش از این موفق شده بود با کسب نشان برنز از پيكارهای بخش کسب سهمیه، مجوز حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را نیز تصاحب کند. وي با نشان طلای بخش جهانی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

همچنين در آخرین روز از رقابت‌ها ابراهیم رنجبر در دیدار رده‌بندی ریکرو انفرادی برای نشان برنز به میدان رفت كه برابر حریفی از تایلند مغلوب شد و به عنوان چهارم بسنده کرد.

بر این اساس کاروان ایران با یک نشان طلا (کامپوند بانوان، سمیه عباسپور)، یک نشان برنز تیمی (میکس ریکرو، ابراهیم رنجبر و محدثه کهنسال) و یک نشان برنز انفرادی (کامپوند كسب سهميه پارالمپيك بانوان، سمیه عباسپور) و نیز کسب یک سهمیه پارالمپیک در کامپوند بانوان به کار خود پایان داد.

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:06

خبرنامه